tiistai 10. joulukuuta 2013

Ronjaryövärinä...

Eilen olImme mieheni kanssa ruokaostoksilla isossa tavaratalossa, jossa olemme käyneet koko yhteiselomme ajan vakituisesti ja ennen yhteiseloa molemmat omilla paikkakunnillamme saman ketjun tavaratalossa. Siis parahaimman ketjun kaupoissa.
Niin, eilen keräsimme viikon ruokaostokset, ja kuten aina, minä siirryin hihnan päähän keräämään ostokset kauppakasseihin. Silloin rävähti! Turvaportti aloitti valtavan elämöinnin: valot vilkkuivat ja kauppa kaikui  hälytysäänestä.  Ensin en tajunnut, että minua se hälyttää, ennenkuin nuori neitokainen kassalla sanoi, että siirrytkö uudelleen edes takas, että onko hälytin vaatteessasi.  Minä pöljänä, että ei voi olla, sillä mitään uutta ei ollut päällä.  Tyttö ilmoitti  napakasti, että hän soittaa vartijan, joka tarkastaa, että mikä se hälyttää. Kohautin olkapäItäni, siitä vaan, sillä tietenkään en uskonut, että minä hälytin, vaan että portti olisi rikki.
Keräsimme ruokakassit kärryyn ja odottelimme, että vartija tuli. Tuttu mies.
Hän katsoi vähän hölmönä, että mitä ihmettä? Survouduimme sitten koppiin, johon ei juuri mahduttu, sillä en suostunut menemään kahdestaan vieraan miehen kanssa ikkunattomaan komeroon.
Hän käytti ympärilläni mailaa, joka muistutti itikantappomailaa, killeriä, jolla poltetaan  hyönteiset elävältä sähköiskulla.  Eihän vaatteissani tietenkään mikään hälyttänyt. Kielsin, että  et koske takalistooni, mitä kieltoa hän kunnioitti.  Sitten laukku -ahaaaa- siellä.!  Ja sitä kaiveltiin esille, että mikä kele. Loppujenlopuksi nuhjuinen, jo etelänreissulta ostamani huulikiilto osoittautui syylliseksi. Tämä tuttu kaveri nykäisi pienen tarralapun huulikiillosta pois ja totesi, että hyvä että löytyi, koska se olisi hälyttänyt uudelleen ja uudelleen. Mutta kun ei ole aikaisemmin hälyttänyt, sitä ihmettelen. Luulen, että joulun alla turvaporttien hälyttimet on aktivoitu tehokkaammiksi.
Hississä olin hetken raivoissani, mutta mieheni totesi, että hälyttihän se ja asia selvitettiin.
Siis minä sain olla hetken ronjaryöväri. Se oli uusi kokemus. Minun ei ole tarvinnut ikinä varastaa.

Pakkanen huitelee mukavissa lukemissa. Lupeissa on monen kymmenen asteen  muutos vuorokauden sisällä. Eli liukastelua  on näköpiirissä.








Ei kommentteja: