keskiviikko 23. huhtikuuta 2008

Kevätköhinää

Olen selvinnyt talven läpi ilman flunssaa, mutta nyt tuli ensimmäinen köhinä. Tämä ilmeisesti iski tuolla tienpäällä, kun "lakaisukone" nosti jumalattoman pölypilven ilmaan kävellessäni töihin. Pölyn ja koiranpaskan hajun. Keuhkoparkani ei kestäneet, vaan sain mitä inhottavimman astamakohtauksen, jonka seurauksena sitten tuli köhä. Ei tämä paha ole onneksi, mutta ilkeä kuitenkin. Keljuinta on, että olen nukkunut huonosti kun nenä on tukossa. Tarvitsen kauneusuneni.Mökkirintamalla on seesteinen vaihe. Mieheni teki tarjouksen ja odottelemme tarttuuko täky. En oikein tiedä innostunko niin kauheasti, sillä minulla on kyllä jo tarpeeksi tekemistä nytkin. Nimittäin mökkipaikka on hirvittävä työnlisä. Onneksi olen kuitenkin tottunut tekemään ulkotöitä, ne ovat suorastaan nautinto. Enemmän mieheni tuntuu tästä olevan innostunut, hän näki niin monta hyvää asiaa siinä paikassa, että mietti ja pähkäili ja päätyi tarjoukseen. Mutta maailmassa on toki muitakin paikkoja kuin tuo mikä nyt on myynnissä ja jos se menee ohitse, seuraava voi olla vielä kiinnostavampi. Tosin on hirveän vaikeaa löytää järvenrantatonttia valmiilla rakennuksilla alle kymmenen kilometrin päästä kaupungista. Ja vieläpä kohtuuhinnalla.Laihdutusrintamalla on melkoinen sota menossa. Olen nyt saanut ekan viisi kiloa pois. Ei se kai vielä näy missään, mutta tuntuu tosi hyvältä kun pitkikset alkavat tuntua väljiltä. Olen löytänyt komerosta muutaman hyvän työpuseron, jotka ovat taas kummasti kasvaneet kokoa komerossa, se omituinen kutistuminen on muuttunut päin vastaiseksi. Tällä viikolla pääsen taas viralliseen Pv-kokoukseen, joten motivaatiota riittää. Laihduttaminen on uskomattoman helppoa kun ei halua hetkessä laihtua olemattomiin. On pakko "sopeuttaa" välillä elimistöä.Mutta aikalailla olen jo kolmessa viikossa oppinut niksejä, huomannut mitkä asiat jarruttavat painonpudotusta ja mitkä taas nopeuttavat. Leipä on yksi sellainen asia, jota kannattaa sääännöstellä. Voi olla että toisen elimistö ottaa kantaa toisella tavalla leipä-asiaan, mutta itse jos syön illalla leipää "niin paljon, että olet kylläinen, neljä pointsia", niin laihtumista ei tapahdu. Mutta esim. illalla kunnon naudanlihapihvi kasviksilla, 7 pointsia, on painonpudotus jatkunut.Kävellyt olen jatkuvasti ja huomaan, että kuntoni on hyvä.Huhtikuu kulkeutuu loppuaan kohden, mutta säät eivät ole vieläkään lämmenneet huomattavasti. Onkohan tulossa uusi jääkausi?

Ei kommentteja: